جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Fri 17 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
محیط زیست چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۶:۱۳:۵۴

امسال؛ 6 مورد نشت نفتی در ‌‌آب‌های کشور گزارش شد

باشگاه خبری فراساحل: مدیر کل دفتر آلودگی‌‌های دریایی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: از ابتدای امسال تا کنون، شش مورد نشت نفتی در ‌‌آب‌های کشور گزارش شده است. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل ازمانا، دکتر ضیاء الدین الماسی اظهار داشت: همواره یکی از مهمترین منابع آلودگی دریاها، نشت نفتی است که این نشت یا از طریق کشتی‌‌های نفتکش و یا از سکوهای نفتی وارد آب ‌می‌شود. مدیر کل دفتر آلودگی‌‌های دریایی سازمان حفاظت محیط زیست، اذعان داشت: بنابراین اعمال اقدامات پیشگیرانه در راستای جلوگیری از هر گونه نشت نفتی در ‌‌آب‌های کشور، همواره به عنوان یکی از دغدغه‌‌های سازمان حفاظت محیط زیست محسوب ‌می‌شود. وی در ادامه خاطرنشان ساخت: یکی از آخرین و مهمترین اقدامات پیشگیرانه سازمان حفاظت محیط زیست در راستای جلوگیری از نشت نفتی در ‌‌آب‌های کشور، تدوین نظام ممیزی سکوهای نفتی بوده است که از سال گذشته اجرایی شد.

الماسی عنوان کرد: بر اساس نظام ممیزی سکوهای نفتی، بازدید کارشناسان محیط زیست دریایی هر ساله از چگونگی عملکرد زیست محیطی سکوهای نفتی به صورت میدانی انجام خواهد شد تا به این ترتیب نسبت به جلوگیری از نشت نفتی از سوی  این سکوها جلوگیری به عمل آید. وی با اشاره به اینکه سال گذشته چهار سکوی نفتی در خلیج فارس مورد بازدید کارشناسان محیط زیست دریایی قرار گرفت، گفت: نواقص زیست محیطی این سکوهای نفتی  به وزارت نفت ابلاغ شده است تا اقدامات لازم از سوی این وزارتخانه صورت گیرد. مدیر کل دفتر آلودگی‌‌های دریایی سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه گفته‌‌های خود تصریح کرد: بازدید کارشناسان محیط زیست دریایی از سکوهای نفتی بر اساس نظام ممیزی تدوین شده از سوی محیط زیست، ادامه خواهد داشت. وی اجرای نظام ممیزی سکوهای نفتی را در کنترل آلودگی‌‌های نفتی به وجود آمده از این سکوها را بسیار با اهمیت دانست و گفت: به این ترتیب شاهد بهبود وضعیت محیط زیست ‌‌آب‌های خلیج فارس خواهیم بود؛ چرا که با نظارت بیشتر کارشناسان محیط زیست بر عملکرد سکوهای نفتی از نشت آلودگی نفتی به ‌‌آب‌های خلیج فارس جلوگیری خواهد شد.

این مقام مسئول در معاونت دریایی سازمان حفاظت محیط زیست، در ادامه گفته‌‌های خود از تهیه کتابچه حوداث نفتی خبر داد و گفت: در این کتابچه تمام گزارشات نشت نفتی به همراه جزئیات در خلیج فارس و دریای خزر از سال 91 تا کنون جمع آوری شده است. مدیر کل دفتر آلودگی‌‌های دریایی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: از ابتدای امسال تا کنون، شش مورد نشت نفتی در ‌‌آب‌های کشور گزارش شده است. به گفته وی، نشت نفتی امسال، دو بار در ماه شهریور، دو بار در مرداد ماه، یک بار در تیرماه و یک بار در خرداد ماه گزارش شده است. این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست، بیان داشت: خورسمایلی در خلیج فارس، محدوده میدان نفتی ابوذر، حوالی میدان نفتی سیری، محدوده جنوب شرقی میدان نفتی ابوذر و نیز دریای خزر، مکان‌‌هایی بوده اند که نشت نفت از آنجا گزارش شده است.

الماسی یادآور شد: سال گذشته هشت مورد حادثه نشت نفتی گزارش شده بود که اکثر آنها در خلیج فارس رخ داده و ناشی از نشت از سکوهای نفتی بوده اند. وی خاطرنشان ساخت: با تهیه مواردی چون کتابچه آلودگی نفتی، سازمان حفاظت محیط زیست قصد دارد با در اختیار دادن داده‌‌ها و اطلاعات لازم، سطح آگاهی ارگان‌‌های مختلف را در راستای حفاظت محیط زیست دریایی به منظور کاهش آلودگی‌‌های دریایی، افزایش دهد. مدیر کل دفتر آلودگی‌‌های دریایی سازمان حفاظت محیط زیست، همچنین به تصویب ضوابط مقابله با فضولات نفتی مطابق تعهدات ذکر شده در قانون حفاظت از دریا‌‌ها و رودخانه‌‌های قابل کشتیرانی مصوب سال 1389 اشاره کرد و گفت: این امر نیز اقدام مهمی در کاهش آلودگی‌‌هایی محسوب ‌می‌شود که نتایج آن در سالهای آینده مشخص خواهد شد.



  کد خبر : 4928
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :